Skip to main content
Alles over verzekeringen

Hoe geef je een schadegeval aan? Cetelem maakt het je gemakkelijk met deze 3 stappen!

Image
Elodie
Digital Credit Specialist
Had je een schadegeval? Dan is het belangrijk dat je dit zo snel mogelijk aangeeft. In dit artikel lees je hoe je een schadegeval meldt bij Cetelem.

Bij Cetelem begeleiden we onze klanten in de financiering van hun projecten. Daarnaast bieden we ook oplossingen aan die hen beschermen in omstandigheden die financiële moeilijkheden kunnen veroorzaken. Daarom heb je de mogelijkheid om bij een kredietaanvraag onze optionele ‘Cetelem Protection’ verzekering af te sluiten. Deze verzekering beschermt je gedurende de hele looptijd van je krediet en betaalt jouw lening terug in geval van arbeidsongeschiktheid, invaliditeit of overlijden. Ben je nog niet verzekerd voor je Cetelem krediet? Ontdek alle details over de verzekering van Cetelem of raadpleeg rechtstreeks de algemene voorwaarden van de Cetelem Protection verzekering.

 

Heb je een Cetelem Protection verzekering ? 

Volg dan deze stappen om je schadeaangifte bij Cetelem in te dienen. 

 

  • Stap 1: breng Cetelem op de hoogte van je schadegeval 

In de eerste plaats neem je contact op met Cetelem, jouw financiële instelling. Stuur hiervoor een e-mail naar insurance@cetelem.be en vermeld om welk soort schadegeval het gaat: arbeidsongeschiktheid, invaliditeit of overlijden van de verzekerde(n). Cetelem vertelt je precies wat je moet doen en geeft je een schadeformulier met een lijst van de documenten die je ons dient te bezorgen.

 

  • Stap 2: dien je schadeaangifte in bij BNP Paribas Cardif

Je moet het schadegeval ook melden aan BNP Paribas Cardif, de verzekeraar.

Dat doe je als volgt: 

 

 

  1. Klik op ‘Schadeaangifte indienen’ onder het logo van Cetelem/Alpha Credit.
  2. Kies welke schade je wil indienen (bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid, werkloosheid, overlijden).
  3. Download het schadeformulier en vul het in.

 

  • Stuur het volledig ingevulde formulier samen met de gevraagde documenten via e-mail naar claims@cardif.be, of via de post naar BNP Paribas Cardif, t.a.v. Afdeling Claims Management, Warandeberg 8, bus 2, 1000 Brussel.

 

BNP Paribas Cardif zal de opening van je schadedossier via e-mail of de post bevestigen. Het is mogelijk dat BNP Paribas Cardif bijkomende documenten of informatie vraagt.

 

  • Stap 3: na goedkeuring betaalt BNP Paribas Cardif je terug

 

Als je dossier wordt goedgekeurd, ontvang je van BNP Paribas Cardif een akkoord via e-mail of de post. BNP Paribas Cardif vergoedt je vervolgens het bedrag waarop je recht hebt voor jouw schadegeval:

  • terugbetaling van je maandaflossingen bij arbeidsongeschiktheid 

  • terugbetaling van het openstaande bedrag van je lening bij invaliditeit of overlijden

 

Dankzij een juiste verzekering kan je je financiële situatie beschermen als het leven je minder gunstig gezind is. Bij Cetelem is een verzekering geen verplichting, maar we raden dit wel sterk aan. Ontdek alle details over de verzekeringen van Cetelem en andere nuttige informatie over de Cetelem Protection verzekering.

 

Lees ook:

 

  • Wat is de Cetelem Protection verzekering?

 

Bij Cetelem begeleiden we onze klanten in de financiering van hun projecten. Daarnaast bieden we ook oplossingen aan die hen beschermen in omstandigheden die financiële moeilijkheden kunnen veroorzaken. Daarom heb je de mogelijkheid om bij een kredietaanvraag onze optionele ‘Cetelem Protection’ verzekering af te sluiten. Deze verzekering beschermt je gedurende de hele looptijd van je krediet en betaalt jouw lening terug in geval van arbeidsongeschiktheid, invaliditeit of overlijden. Ben je nog niet verzekerd voor je Cetelem krediet? Ontdek alle details over de verzekering van Cetelem of raadpleeg rechtstreeks de algemene voorwaarden van de Cetelem Protection verzekering.

 

Belangrijke informatie

 

Wie zijn wij?

De verzekering Cetelem Protection is een product van Cardif Assurance Vie SA (KBO nr. BE0435.018.274 – nr. NBB 979), Franse verzekeringsonderneming met zetel 1, Bd Haussmann te F-75009 Parijs en Belgisch bijkantoor te Warandeberg 8, b2 1000 Brussel, waartoe u kan toetreden. Deze verzekering wordt aangegaan door Alpha Credit, naamloze vennootschap met zetel gevestigd te Warandeberg 8, b2 1000 Brussel, KBO 0445.781.316, ingeschreven in het register van verzekeringstussenpersonen bijgehouden door de FSMA, en handelend als verbonden verzekeringstussenpersoon van de verzekeraar. 

 

De levensverzekering Credit Protection voorziet in een terugbetaling van het verschuldigde schuldsaldo van het krediet in geval van overlijden of definitieve invaliditeit en in de betaling van de maandelijkse kredietaflossing in geval van volledige arbeidsongeschiktheid. Voornaamste uitsluitingen: zelfmoord binnen het eerste jaar (waarborg overlijden en definitieve invaliditeit), psychische stoornissen (waarborg invaliditeit en arbeidsongeschiktheid). De verzekering heeft een duurtijd die samenloopt met de duurtijd van het krediet.

 

Heeft u klachten?

Bij klachten kun je je wenden tot Klachtenbeheer, Warandeberg 8, b2 1000 Brussel, klachtenbeheer@cardif.be of de Ombudsman van de Verzekeringen, info@ombudsman-insurance.be  of www.ombudsman-insurance.be . Je behoudt evenwel altijd het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.

 

Overige informatie

De informatiefiche, de algemene voorwaarden en een offerteberekening zijn beschikbaar op Cetelem verzekeringen. Het Belgische recht is steeds van toepassing.

Terug naar boven