Skip to main content
Alles over kredieten

Een SEPA-mandaat voor een lening: wat houdt dit in? En hoe ontvang je het? 

Image
Elodie
Digital Credit Specialist
Je ontvangt dit document aan het begin van je kredietovereenkomst om een domiciliëring in te stellen of om een domiciliëring te wijzigen.

Het SEPA-mandaat (Single Euro Payments Area) is een essentieel document. Dit is een wettelijke overeenkomst ondertekend door de schuldenaar (lener) die een schuldeiser (kredietgever) machtigt om automatisch betalingen van zijn of haar bankrekening af te schrijven. Je ontvangt dit document aan het begin van je kredietovereenkomst om een domiciliëring in te stellen of om een domiciliëring te wijzigen. 

 

Lees ook deze artikels om te weten welke andere documenten en informatie over je lopende lening handig kunnen zijn.

 

Hoe ontvang je een SEPA-mandaat voor je lening?

Om een SEPA-mandaat te ontvangen, neem je contact op met de kredietinstelling waar je een lening hebt afgesloten. Meestal heb je drie mogelijkheden:

  • online via je persoonlijke klantenruimte
  • telefonisch
  • via de post

Om de aanvraag zo vlot mogelijk te laten verlopen, houd je de noodzakelijke gegevens over je krediet bij de hand (contract-, dossier- of klantennummer).

 

Vraag snel en gemakkelijk het SEPA-mandaat van je lening bij Cetelem 

Cetelem maakt het je gemakkelijk. Bel gewoon naar het nummer 078 15 00 90 om een SEPA-mandaat aan te vragen, wanneer het jou past. Kies jouw taal en maak een keuze in het menu. Je wordt gevraagd om je 12-cijferig contract- of dossiernummer in te voeren.

Voor een SEPA-mandaat kies je eerst optie 2, dan nog eens optie 2 en ten slotte optie 3.

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar. Zo staat Cetelem altijd voor je klaar! Je ontvangt het SEPA-mandaat van je lopende lening via e-mail of via de post op het bij ons bekende adres.

 

Andere documenten of informatie over je lening nodig? 

Bij Cetelem kan dat snel en gemakkelijk! 

Terug naar boven